pondělí 11. května 2009

Cesta metrem

Jakožto pravidelný a především každodenní cestující na lince C, jsem si povšimla jedné zvláštnosti a to početnosti sebevražedných pokusů. Možná se občas ani nejedná o sebevraždu, ale o nechtěný pád do kolejiště, to netuším. Nicméně se metro zastaví a člověk tedy já čekám, čekám a čekám. Tyto případy se mi dějí i několikrát do měsíce. Dnes jsem čekala 20 minut a jindy jsem musela zvolit jinou trasu, protože nejelo přes 2 hodiny.
Co vede lidi k tomu, aby spáchali sebevraždu skokem pod metro? Proč metro? Proč tím zatěžují život i ostatním lidem?
Nevím, pro spáchání sebevraždy může vést mnoho okolností. Nešťastná láska, bankrot, zdravotní problémy a mnoho dalšího, ale proč to metro? Je to spontánní nebo si chtějí užít poslední minutku slávy. Sláva a pokus o zajímavost je možná jeden z mnoha důvodů, ale podle mě je to nejrychlejší cesta ke smrti, která je jistá a asi bezbolestná. Bohužel jen pro toho sebevraha. Takový řidič se z toho musí chudák dávat dohromady a lidem, kteří stojí okolo to rozhodně náladu nezvedne a co víc možná budou mít i psychické následky. Proto bychom lidi, kteří páchají sebevraždu v metru neměli litovat, nezaslouží si to. I když je k tomu mohl vést pádný důvod, tak ne.
Píšu to, protože jsem rozhořčena po dnešní jízdě domů a během čekání jsem měla dost času na přemýšlení co je k tomu vede, bohužel jsem na nic nepřišla.

Žádné komentáře:

Okomentovat